21 lipca 2026
Archiwum Państwowe w Kielcach znajduje się w Kielcach przy ul. Kusocińskiego 57.

Archiwum ma swój Oddział w Sandomierzu. Znajduje się on przy ul. Żydowskiej 4.

Dyrektorem Archiwum jest dr Wiesława Rutkowska.
W pracy pomagają jej kierownicy i pracownicy.
Czym zajmujemy się w Archiwum?
W Archiwum przechowujemy materiały archiwalne. Są to stare pisma, mapy, fotografie, nagrania, filmy.
Z tych dokumentów dowiesz się na przykład kiedy ktoś z twojej rodziny się urodził wziął ślub lub umarł, kiedy kupił dom lub ziemię, gdzie i kiedy pracował.
Otrzymujemy dokumenty z urzędów, instytucji i od ludzi.
Porządkujemy je, opisujemy co się w nich znajduje, kogo i czego dotyczą, w którym roku je napisano. Naprawiamy je i dbamy, żeby się nie zniszczyły.
Informujemy ludzi jakie mamy dokumenty. Informujemy ludzi w jaki sposób i gdzie sami mogą szukać dokumentów.
Jeśli nie możesz sam odszukać potrzebnego ci dokumentu, pomożemy ci go znaleźć.
Jeśli mamy potrzebny ci dokument, możesz go przeczytać w Czytelni Akt.
Możemy też zrobić dla ciebie jego kopię.
Organizujemy spotkania, wystawy, konferencje, lekcje. Pokazujemy na nich dokumenty, które mamy. Mówimy o tym, gdzie i jak szukać informacji, których potrzebujesz.
Kontakt z pracownikami Archiwum
Zapraszamy Was do Archiwum w Kielcach w poniedziałek od godziny 8.30 do godziny 17.30 i od wtorku do piątku od godziny 8.30 do godziny 15.00.
Jeśli chcesz się z nami skontaktować, zadzwoń na numer 41 260 53 12.
Możesz wysłać wiadomość na adres poczty elektronicznej kancelaria@kielce.ap.gov.pl
Możesz też napisać pismo i wysłać je na adres:
Archiwum Państwowe w Kielcach
ul. Janusza Kusocińskiego 57, 25-045 Kielce
lub przynieść je do Punktu Obsługi Klienta.
Jeśli chcesz przeczytać dokumenty w Czytelni Akt, umów się na konkretny dzień i godzinę. Do Czytelni Akt w Kielcach zadzwoń na numer 41 260 53 12. Możesz też wysłać wiadomość na adres poczty elektronicznej czytelnia@kielce.ap.gov.pl
Zapraszamy Was do Oddziału w Sandomierzu od poniedziałku do piątku od godziny 8.30 do godziny 15.00.
Jeśli chcesz się skontaktować z pracownikami Oddziału w Sandomierzu, zadzwoń na numer 41 260 53 14.
Możesz wysłać wiadomość na adres poczty elektronicznej sandomierz@kielce.ap.gov.pl
Możesz też napisać pismo i wysłać je na adres:
Archiwum Państwowe w Kielcach
Oddział w Sandomierzu
ul. Żydowska 4, 27-600 Sandomierz
lub przynieść je do Kancelarii.|
Jeśli chcesz przeczytać dokumenty w Czytelni Akt w Oddziale w Sandomierzu, umów się na konkretny dzień i godzinę. Do Czytelni Akt w Sandomierzu zadzwoń na numer 41 260 53 14. Możesz też wysłać wiadomość na adres poczty elektronicznej sandomierz@kielce.ap.gov.pl